Animationer - Cases

Jeg vil gerne hjælpe dig med din næste animation. Se cases på opgaver som PIXandDOTS har lavet for en række tilfredse kunder.

Finder du ikke et eksempel der ligner det du søger, så kan jeg med stor sandsynlighed hjælpe dig alligevel.

Værdiskabende animationer

Er din virksomhed visuel nok til at fange og fastholde målgruppen?

En gennemarbejdet og troværdig animeret reklamevideo er værdiskabende for dig og din virksomhed. Den bringer nemlig forbrugeren tættere på et salg. Mere end 80% af forbrugerne føler sig mere trygge ved at købe hos dig, hvis de har set en video, der forklarer om dit produkt eller den service du tilbyder.

Der er mange gode grunde til at bruge 2D eller 3D animationer når du skal forklare dit produkt eller din service. En tegningen er et godt “værktøj” til at fremme forståelsen, og når der så tilføres bevægelse til tegningen (animation), så har du et stærkt kommunikativt værktøj.

Animationer taler til menneskets visuelle natur. En animeret reklamevideo har en høj underholdningsværdi, og den kan for eksempel oplyse og inspirere dine kunder. På nettet hjælper folk hinanden, vi deler værdifuld viden, og har vi en god video-oplevelse, så deler og anbefaler vi den.

Online videoer er så populær, at det står for 50% af den samlede trafik online. En animeret reklamevideo er let at dele, let at fordøje og blandt de mest engagerende indholdsformater, der findes.

2D og 3D animationer er gode redskab når du skal holde på din målgruppes opmærksomhed, og det er vigtigt for din målgruppes attention span bliver kortere og kortere. Det bliver sværere og sværere at fange din målgruppes opmærksomhed gennem støjen fra alle de andre virksomheder.

Hvad skal du vælge?

Der findes en række forskellige veje at gå, når du skal bruge visuelt indhold i din markedsføring. Der er ingen tvivl om at det er en rigtig god idé at benytte visuelt materiale til at gøre opmærksom på dig og din virksomhed. Men hvad skal du vælge? Økonomi spiller en rolle her, og så er der ingen grund til at betale for et dyrt produkt hvis det kan løses med et billigere alternativ. Kan dit behov for eksempel løses med en eller flere gennemarbejde illustrationer, så har du et billigere alternativ (klik her for at læse mere om illustrationer).

2D og 3D animationer er som udgangspunkt tidskrævende at lave, og det afspejler sig også i prisen. Men laver du en hurtig google på “billig animation”, så dukker der flere løsninger op. En billig animation bygger oftest på mere eller mindre genbrug af grafisk materiale (template baseret), og den kan godt være værdiskabende for dig og din virksomhed. En skarpt optegnet tommelfingerregel for hvornår du skal vælge billigt frem for dyrt, er at dele modtageren op i to grupper. Den ene gruppe kan kaldes “skal se din animationsvideo” og den anden kan kaldes “kan se din animationsvideo”. Et eksempel på en gruppe der “skal se din animationsvideo” kunne være dine medarbejdere. Det kan for eksempel være i en mellemstor virksomhed hvor kollektiv fornyelse og nye retningslinjer skal ud til den enkelte medarbejder.

Det faktum at en “billig animation” mere eller mindre bygges på genbrug af grafisk materiale kan give den nogle mangler, som i sidste ende gør den mindre fastholdende og dermed mindre værdiskabende. Hvis målgruppen er i “kan se din animationsvideo” kategorien, så er det, som tidligere nævnt, sværere og sværere at fange din målgruppes opmærksomhed gennem støjen fra alle de andre virksomheder. Derfor bliver det overraskende og nye en vigtig parameter for en værdiskabende animeret reklamevideo.

Der er selvfølgelig nuancer af denne “skal kontra kan” tommelfingerregel, og er du i tvivl, så er du meget velkommen til at kontakte PIXandDOTS. Jeg hjælper nemlig gerne med at vejlede dig.

Det skal du være opmærksom på

Gode 2D og 3D animationer skal også bruge en god historie. Det handler om, at du finder frem til kernen af dit budskab. Hvad er det allervigtigste for din fortælling? En nærværende historie er en vigtig del af selve animationen og jeg kan kun opfordre til at der sættes tid og ressourcer af til denne del også. En omhyggeligt scriptet 2 minutters animationsvideo kan være 80 % mere effektiv og formidle lige så mange oplysninger, som en stak trykt materiale. I dagens tempofyldte miljø vil folk hellere se korte 2D eller 3D animationer på et par minutter, end at læse en artikel, der vil tage 15-20 minutter

Generelt er tommelfingerreglen, at jo kortere din animeret reklamevideo er, jo bedre kan du fastholde dit publikum. Hellere flere små videoer end en lang.

Dine visuelle virkemidler er nøglen til at fastholde din modtager. De er nøglen til at konvertere seer til kunder.

En gennemarbejdet og troværdig animeret reklamevideo er værdiskabende for dig og din virksomhed. Den bringer nemlig forbrugeren tættere på et salg. Mere end 80% af forbrugerne føler sig mere trygge ved at købe hos dig, hvis de har set en video, der forklarer om dit produkt eller den service du tilbyder.

Der er mange gode grunde til at bruge 2D eller 3D animationer når du skal forklare dit produkt eller din service. En tegningen er et godt “værktøj” til at fremme forståelsen, og når der så tilføres bevægelse til tegningen (animation), så har du et stærkt kommunikativt værktøj.

Animationer taler til menneskets visuelle natur. En animeret reklamevideo har en høj underholdningsværdi, og den kan for eksempel oplyse og inspirere dine kunder. På nettet hjælper folk hinanden, vi deler værdifuld viden, og har vi en god video-oplevelse, så deler og anbefaler vi den.

Online videoer er så populær, at det står for 50% af den samlede trafik online. En animeret reklamevideo er let at dele, let at fordøje og blandt de mest engagerende indholdsformater, der findes.

2D og 3D animationer er gode redskab når du skal holde på din målgruppes opmærksomhed, og det er vigtigt for din målgruppes attention span bliver kortere og kortere. Det bliver sværere og sværere at fange din målgruppes opmærksomhed gennem støjen fra alle de andre virksomheder.

Hvad skal du vælge?

Der findes en række forskellige veje at gå, når du skal bruge visuelt indhold i din markedsføring. Der er ingen tvivl om at det er en rigtig god idé at benytte visuelt materiale til at gøre opmærksom på dig og din virksomhed. Men hvad skal du vælge? Økonomi spiller en rolle her, og så er der ingen grund til at betale for et dyrt produkt hvis det kan løses med et billigere alternativ. Kan dit behov for eksempel løses med en eller flere gennemarbejde illustrationer, så har du et billigere alternativ (klik her for at læse mere om illustrationer).

2D og 3D animationer er som udgangspunkt tidskrævende at lave, og det afspejler sig også i prisen. Men laver du en hurtig google på “billig animation”, så dukker der flere løsninger op. En billig animation bygger oftest på mere eller mindre genbrug af grafisk materiale (template baseret), og den kan godt være værdiskabende for dig og din virksomhed. En skarpt optegnet tommelfingerregel for hvornår du skal vælge billigt frem for dyrt, er at dele modtageren op i to grupper. Den ene gruppe kan kaldes “skal se din animationsvideo” og den anden kan kaldes “kan se din animationsvideo”. Et eksempel på en gruppe der “skal se din animationsvideo” kunne være dine medarbejdere. Det kan for eksempel være i en mellemstor virksomhed hvor kollektiv fornyelse og nye retningslinjer skal ud til den enkelte medarbejder.

Det faktum at en “billig animation” mere eller mindre bygges på genbrug af grafisk materiale kan give den nogle mangler, som i sidste ende gør den mindre fastholdende og dermed mindre værdiskabende. Hvis målgruppen er i “kan se din animationsvideo” kategorien, så er det, som tidligere nævnt, sværere og sværere at fange din målgruppes opmærksomhed gennem støjen fra alle de andre virksomheder. Derfor bliver det overraskende og nye en vigtig parameter for en værdiskabende animeret reklamevideo.

Der er selvfølgelig nuancer af denne “skal kontra kan” tommelfingerregel, og er du i tvivl, så er du meget velkommen til at kontakte PIXandDOTS. Jeg hjælper nemlig gerne med at vejlede dig.

Det skal du være opmærksom på

Gode 2D og 3D animationer skal også bruge en god historie. Det handler om, at du finder frem til kernen af dit budskab. Hvad er det allervigtigste for din fortælling? En nærværende historie er en vigtig del af selve animationen og jeg kan kun opfordre til at der sættes tid og ressourcer af til denne del også. En omhyggeligt scriptet 2 minutters animationsvideo kan være 80 % mere effektiv og formidle lige så mange oplysninger, som en stak trykt materiale. I dagens tempofyldte miljø vil folk hellere se korte 2D eller 3D animationer på et par minutter, end at læse en artikel, der vil tage 15-20 minutter

Generelt er tommelfingerreglen, at jo kortere din animeret reklamevideo er, jo bedre kan du fastholde dit publikum. Hellere flere små videoer end en lang.

Dine visuelle virkemidler er nøglen til at fastholde din modtager. De er nøglen til at konvertere seer til kunder.

Kilde: kommunikationsforum.dk og contentmarketinginstitute.com
Luk menu