Illustrationer - Cases

Jeg vil gerne hjælpe dig med dine næste illustrationer. Se cases på opgaver som PIXandDOTS har lavet for en række tilfredse kunder.

Finder du ikke et eksempel der ligner det du søger, så kan jeg med stor sandsynlighed hjælpe dig alligevel.

Værdiskabende illustrationer

Er din virksomhed visuel nok til at fange og fastholde målgruppen?

Der er mange gode grunde til at gøre brug af visuel materiale i din kommunikation og markedsføring. Her er grafiske illustrationer og 3D billeder rigtige gode og værdiskabende valg.

Det kan betale sig at satse på grafiske illustrationer og andet visuelt indhold, fordi det har så stor en indflydelse på brugernes engagement. Det visuelle udtryk skaber tiltrækning. Vi elsker at klikke på noget der er visuelt. Artikler med relevant visuelt indhold får 90% flere klik end dem uden. Det betyder at dit budskab når ud til langt flere mennesker, og derfor er det værdiskabende for dig og din virksomhed, at bruge tid og ressourcer på visuelt indhold i markedsføringen.

Du kan for eksempel tiltrække og fastholde din målgruppe med flotte 3D billeder som forklare dit produkt, eller sælge dit brand med farverige 3D tegninger som vækker følelser. Helt enkelt handler det om at skabe spændende og visuelt indhold.

Tekst kontra illustrationer

90% af al den information der sendes til hjernen er visuel information. Den menneskelige hjerne behandler billeder 60.000 gange hurtigere end tekst. Det er derfor ikke underligt, at dit publikum foretrækker billeder, det betyder nemlig at de får de oplysninger, de leder efter, hurtigere.

Grafiske illustrationer opfattes hurtigere i hjernen og er enklere at forstå end information i tekst form. Det betyder at vi ikke læser ret meget af det vi ser. Vi skimmer overskrifter og billeder. Hvis vi eksempelvis fanges af flotte 3D tegninger, så læser vi mere af den omkringliggende tekst. Over 60% af indholdet på de sociale medier er billeder, og 50% af internettets bruger deler visuelt indhold.

Et billede huskes 6 gange nemmere end tekst. En undersøgelse af de 100 mest populære blogpost viser, at de i gennemsnit anvendte et billeder per 350 ord. Når man hører information, vil man kun kunne huske ca. 10% af det tre dage efter. Men hvis du eksempelvis sammensætter en kort informativ tekst med 3D tegninger, eller andet relevant visuelt materiale, vil man kunne huske 65% tre dage senere.

Ved hjælp af visuel markedsføring kan du sikre dig, at det første indtryk er positivt. Det er meget sværere at gøre det samme med tekstblokke. Vores gennemsnitlige kapacitet til at holde fokus er 8 sekunder og derfor skal budskabet fænge med det samme. Vi tolker et billede på mindre end ét sekund, og så har du de næste 7 sekunder til at engagere dine forbrugere.

Brug billeder i din online tilstedeværelse

Først og fremmest er dit publikum 80 procent mere tilbøjeligt til at læse indhold, hvis det for eksempel er parret med farverige 3D tegninger og billeder. For det andet er visuelt indhold mere tilbøjeligt til at blive delt på sociale medier end nogen anden type indhold.
60% af forbrugerne siger de helst tager kontakt til virksomheder, som er synlige med billeder, når de søger online.
Det er en god ide at dele din tekst op med billeder, det frister nemlig brugerne til at blive på din side. Skal dit produkt gengives i flere vinkler er 3D tegninger et godt valg.

Undgå for mange stock fotos og generiske polerede billeder der ikke har direkte relation til dit brand eller dine produkter. Anvend hellere egne billeder af høj kvalitet.

Når du får lavet dine egne grafiske illustrationer og 3D billeder hos PIXandDOTS, så er du sikker på at de skabes med en høj relevans og kvalitet, og at det er billeder som kun du ejer.

Med grafiske illustrationer og 3D billeder kan komplicerede data laves om til letforståelige illustrationer, som kun kræver få ord at introducere.

Dine visuelle virkemidler er nøglen til at få dine læsere til at læse din tekst og dine budskaber. De er nøglen til at konvertere læsere til kunder.

Der er mange gode grunde til at gøre brug af visuel materiale i din kommunikation og markedsføring. Her er grafiske illustrationer og 3D billeder rigtige gode og værdiskabende valg.

Det kan betale sig at satse på grafiske illustrationer og andet visuelt indhold, fordi det har så stor en indflydelse på brugernes engagement. Det visuelle udtryk skaber tiltrækning. Vi elsker at klikke på noget der er visuelt. Artikler med relevant visuelt indhold får 90% flere klik end dem uden. Det betyder at dit budskab når ud til langt flere mennesker, og derfor er det værdiskabende for dig og din virksomhed, at bruge tid og ressourcer på visuelt indhold i markedsføringen.

Du kan for eksempel tiltrække og fastholde din målgruppe med flotte 3D billeder som forklare dit produkt, eller sælge dit brand med farverige 3D tegninger som vækker følelser. Helt enkelt handler det om at skabe spændende og visuelt indhold.

Tekst kontra illustrationer

90% af al den information der sendes til hjernen er visuel information. Den menneskelige hjerne behandler billeder 60.000 gange hurtigere end tekst. Det er derfor ikke underligt, at dit publikum foretrækker billeder, det betyder nemlig at de får de oplysninger, de leder efter, hurtigere.

Grafiske illustrationer opfattes hurtigere i hjernen og er enklere at forstå end information i tekst form. Det betyder at vi ikke læser ret meget af det vi ser. Vi skimmer overskrifter og billeder. Hvis vi eksempelvis fanges af flotte 3D tegninger, så læser vi mere af den omkringliggende tekst. Over 60% af indholdet på de sociale medier er billeder, og 50% af internettets bruger deler visuelt indhold.

Et billede huskes 6 gange nemmere end tekst. En undersøgelse af de 100 mest populære blogpost viser, at de i gennemsnit anvendte et billeder per 350 ord. Når man hører information, vil man kun kunne huske ca. 10% af det tre dage efter. Men hvis du eksempelvis sammensætter en kort informativ tekst med 3D tegninger, eller andet relevant visuelt materiale, vil man kunne huske 65% tre dage senere.

Ved hjælp af visuel markedsføring kan du sikre dig, at det første indtryk er positivt. Det er meget sværere at gøre det samme med tekstblokke. Vores gennemsnitlige kapacitet til at holde fokus er 8 sekunder og derfor skal budskabet fænge med det samme. Vi tolker et billede på mindre end ét sekund, og så har du de næste 7 sekunder til at engagere dine forbrugere.

Brug billeder i din online tilstedeværelse

Først og fremmest er dit publikum 80 procent mere tilbøjeligt til at læse indhold, hvis det for eksempel er parret med farverige 3D tegninger og billeder. For det andet er visuelt indhold mere tilbøjeligt til at blive delt på sociale medier end nogen anden type indhold.
60% af forbrugerne siger de helst tager kontakt til virksomheder, som er synlige med billeder, når de søger online.
Det er en god ide at dele din tekst op med billeder, det frister nemlig brugerne til at blive på din side. Skal dit produkt gengives i flere vinkler er 3D tegninger et godt valg.

Undgå for mange stock fotos og generiske polerede billeder der ikke har direkte relation til dit brand eller dine produkter. Anvend hellere egne billeder af høj kvalitet.

Når du får lavet dine egne grafiske illustrationer og 3D billeder hos PIXandDOTS, så er du sikker på at de skabes med en høj relevans og kvalitet, og at det er billeder som kun du ejer.

Med grafiske illustrationer og 3D billeder kan komplicerede data laves om til letforståelige illustrationer, som kun kræver få ord at introducere.

Dine visuelle virkemidler er nøglen til at få dine læsere til at læse din tekst og dine budskaber. De er nøglen til at konvertere læsere til kunder.

Kilde: kommunikationsforum.dk og contentmarketinginstitute.com
Luk menu